Popis
Rijád je saúdskoarabské město, pro které – jako pro jakékoli velkoměsto jinde na světě – je příznačná velmi hustá doprava s různými typy vozidel. Pro odlehčení pozemní dopravy se stavěla síť podzemní dráhy, která zajistila dostupnost a propojení centra města s letištěm a finanční čtvrtí.
Návrh projektu zahrnoval šest linek v celkové délce 175 km, které byly navrženy k obsluze 5,7 milionů nynějších obyvatel města. Do roku 2030 se očekává nárůst jejich počtu na 8,3 milionů.
Řešení ULMA
Stěny tunelů se stavěly ve třech samostatných fázích pomocí jednostranných bednicích systémů ze standardního materiálu.
Při budování základů a v první fázi stavby nakloněných stěn byl využit vnější podpůrný systém. Jednotlivé dílce byly sestaveny speciálně na míru tomuto zadání a na místo je přepravoval jeřáb. To výrazně zkrátilo dobu realizace projektu.
Ve druhé etapě byl využit systém bednění stavěný zdola nahoru, s jednostrannými nosníky EUC a 5 m panely.
V závěrečné fázi bylo použito jednostranné šplhací bednění CR-250, které zaručilo pevnost a dostatečně velkou pracovní plošinu s naprosto bezpečným pracovním prostředím.
Šest metrů vysoké stěny tunelů byly vybudovány pomocí modulárního rámcového systému ORMA. Díky velkým panelům a minimálnímu množství nezbytných pomůcek byla montáž a demontáž velice rychlá a jednoduchá.
Velké infrastrukturní projekty, jakým je i tento, se nikdy neobejdou bez řady plošin na různých pracovních plochách, nezbytný je také systém dočasných přístupových cest včetně schodišť, lávek a dalších struktur. Síť přístupových bodů a cest byla zajištěna díky lešení BRIO, které je certifikováno dle evropských bezpečnostních norem. BRIO je extrémně flexibilní a dovoluje stavbu všech typů struktur z nízkého počtu standardizovaných komponentů.