Popis
Město Łódź, ležící v srdci Polska, si vytklo za cíl revitalizovat a zkrášlit městské centrum. Součástí tohoto záměru byla výstavba nového nádraží, které obslouží přibližně 200.000 cestujících denně, tedy dvacetkrát víc než jeho předchůdce, a činí tuto stavbu nejrozsáhlejším projektem svého druhu v zemi.
Všechny budovy v přilehlých ulicích musely být strženy a téměř 700.000 m³ betonu z demolice bylo využito k výstavbě. Nádraží je napojeno na podzemní tunel vedoucí ke stanici Łódź Kaliska.
Řešení ULMA
ULMA poskytla téměř 200.000 m3 lešení BRIO, které podepřelo tři ocelové konstrukce nesoucí transparentní střechy A, B a C o rozměrech 80 x 95 m, 40 x 110 m a 40 x 125 m.
Na vrchol lešení byla instalována sestava nosníků MK a podpěr EP, které podepřely kovovou konstrukci střechy.
Struktura lešení BRIO s moduly o rozměrech 3 x 3 x 3 m byla osazena na nosníky MK široké 2,8 m a 24 m dlouhé. Uzly nosníků byly vyrovnány tak, aby navazovaly na opěrné body lešení.
V rámci celého projektu bylo využito 24 takových nosných konstrukcí. Pro vyrovnání sestavy byly použity základové šroubové hlavy MK s nosností 360 kN.
Lešení bylo přizpůsobeno různým požadavkům, vyvolaným různorodostí sklonů střech a nestejnými silami, působícími na opěrné body.