Popis
Historicky nejambicióznější stavební projekt v zemi měl za cíl posílit ekonomický rozvoj v jihovýchodním regionu Kolumbie. Projekt, přezdívaný „Dálnice pro prosperitu“, zahrnoval rozsáhlou infrastrukturu, která měla zkrátit dobu průjezdu pro téměř 260.000 lidí. K realizaci jednoho z nejnáročnějších úseků projektu byla povolána ULMA. Zadání znělo vybudovat viadukt s celkovou délkou 250 m a ve výšce 34 m.
Řešení ULMA
Jako vhodné řešení byly doporučeny vozíky CVS. Tvar terénu totiž znemožňoval využití prvkového bednění, které by na zemi nemělo dostatečnou oporu.
Viadukt o dvou jízdních pruzích má výšku 34 m, šířku 10,3 m v symetrickém průřezu, variabilní tloušťku mezi 2 a 6 m, rovné boční stěny a na konci mírnou zatáčku. Každou z mostovek podepírají dva pilíře, maximálním rozpětí mezi nimi je 125 m.
ULMA dodala čtyři vozíky o šířce 10,3 m a maximální nosnosti každého z nich 200 tun. Výkonnost a rychlost práce, kterou tento systém umožňuje, byla zásadním faktorem zkrácení původně odhadované doby stavby.
Vozíky CVS byly nasazeny na protilehlých koncích pole obou jízdních pásů – u pilířového segmentu 0 – a postupovaly simultánně proti sobě. Posunovaly se po 5 m segmentech v týdenních betonážních taktech, až se setkaly uprostřed k dokončení dvoumetrového segmentu závěru klenby. Všechny vozíky posloužily jako pracovní plošiny a umožnily přístup ke všem částem stavby, přičemž plně vyhověly nejpřísnějším bezpečnostním normám.