Popis
Stavba tunelu, započatá v roce 2013 byla součástí modernizace západní části III. vnitrostátního železničního koridoru. Tunel byl uveden do provozu v prosinci 2018. Výstavbou a otevřením tohoto tunelu byla zkrácena železniční trať z Prahy do Plzně o 6,1 km a zkrácena přepravní doba až o 9 minut, neboť železniční trať přestala opisovat severní oblouk k Chrástu a údolím Berounky. Nejvyšší povolená rychlost je stanovena na 160 km/hod s výhledovým zvýšením na 200 km/hod. Svojí délkou cca 4150 mentrů je tunel nejdelším železničním tunelem v České republice.
Řešení ULMA
Společnost ULMA se podílela na stavbě uvedeného tunelu tunelovou formou při bednění částí tubusů ve výkopech u východních i západních portálů včetně jejich propojek.
Tunelový komplex je tvořen dvěma tunelovými tubusy o vnitřním průměru 8,7 metru. Severní tunelový tubus má délku 4 174,2 metrů (4 143 m ražených, 31,2 m hloubených), jižní 4 150 metrů (4 110 m ražených, 40 m hloubených). Maximální osová vzdálenost tubusů je 48 metrů. Oba tunelové tubusy jsou vzájemně propojeny maximálně po 490 metrech osmi tunelovými propojkami, umožňujícími evakuaci cestujících do druhého tunelového tubusu.