Přejít na obsah | Přejít na navigaci

Spodní Přehrada Racibórz, Polsko

Celková délka přehrady bude dosahovat 4 km
Spodní přehrada Racibórz, určená k regulaci povodní v této oblasti, bude mít celkovou kapacitu 170 milionů metrů krychlových, což ji postaví do popředí takových projektů v Polsku.

Popis

Po dokončení stavby projektu bude mít spodní přehrada Racibórz, určená k regulaci povodní v této oblasti, celkovou kapacitu 170 milionů metrů krychlových, což ji postaví do popředí takových projektů v Polsku. Celková délka přehrady bude dosahovat 4 km, zahrnovat bude přední stavidla a šestikanálový přeliv.

Řešení ULMA

ULMA používala systémy, které nejlépe vyhovovaly požadavkům každé stavby: bezpečnostní přeliv se šesti kanály, strojovny, sloupy a opěry. Kromě toho byl také postaven železobetonový most se sloupy sloužícími jako podpěry, aby se usnadnil provoz a budoucí údržba.

  • Panelové bednění ORMA bylo použito pro stěny s rovným povrchem, které poskytují vysoký výkon s minimálními náklady.
  • Bednění ENKOFORM VMK bylo použité pro přepážky na stěnách vzhledem k hustotě výztuže. Systém je flexibilní a univerzální a poskytuje vynikající povrchovou úpravu.
  • Kruhové bednění BIRA bylo použito pro radiální plochy, včetně vyvýšených bodů a hřbetů sloupů, jakož i opěrné stěny  levé a pravé opěry.
  • Šplhací konzoly BMK, konfigurovatelné pro nakloněné a zakřivené stěny. Na pracovní plošiny byly umístěny další vzpěry, aby se zavěsilo bednění bez narušení jiných prvků.
  • Přístupové schodiště BRIO bylo použito pro přístup na pracoviště.
  •  Rámové podpůrné věže T-60 a věže vyrobené z hliníkových podpěr ALUPROP byly použity k podepření jak dřevěných, tak ocelových bednění, podporujících zatížení hotových patek a sloupů.

Poskytovaný materiál umožňoval nepřetržitou výstavbu pěti sloupů a dvou opěrných zdí.

Specializované šplhací konzoly byly navrženy speciálně pro stavbu mostní desky, a to nejen k udržení zatížení nalévaného betonu, ale také sloužily jako přístup na pracoviště a umožňovaly instalaci bednění přímo z pracovního prostoru. Konzoly byly připevněny ke kotevním bodům předem nainstalovaným na T nosnících.