Přejít na obsah | Přejít na navigaci

Osvědčené systémy ULMA byly použity na VMO Žabovřeská v Brně

01.06.2023
Stavba VMO Žabovřeská je součástí realizovaného a rozestavěného Velkého městského okruhu v Brně. Výsledná varianta stavby je s tramvají v tunelu, ekologickým mostem na Žabovřeské louky, s galerií a se zajištěnou průchodností území.

Její realizací bude odstraněno úzké hrdlo mezi dvěma již vybudovanými úseky – stavbou MÚK Hlinky a Žabovřeská 2, kde je trasa omezena řekou Svratkou a příkrým skalním svahem Wilsonova lesa. Stávající silnice je pouze dvoupruhová a je podél ní vedena tramvajová trať do Bystrce. Realizací stavby bude umožněna plynulá doprava v celém severozápadním sektoru města, až po výjezd z Husovického tunelu.

Společnost ULMA dodávala kompletní zastřešenou galerii nad silničním provozem, designovou lávku pro pěší přes čtyřproudou silnici, technologický objekt a velké množství opěrných zdí (1 - 5m).

Galerie má 22 osmnáctimetrových úseků, 2 úseky byly plně podskruženy systémem T-60, na 20 úseků byl nasazen vozík.

Z důvodu nutnosti rychlosti výstavby a nemožnosti nasadit pevný jeřáb, bylo na kompletní základové konstrukce použito ruční bednění LGW.

Stěny, pilíře, sloupy byly vytvořeny ze systému ORMA za pomoci jeřábu. Výstupové věže, pomocné plošiny na vázání výztuže až do výšky 8 m byly ze systému BRIO.

Na výstavbu designové lávky byla použita kombinace vysokopevnostních prvků s ULMA produktovým portfoliem.

Technologický objekt byl vystavěn s pomocí systémů ALUPROP a ENKOFLEX.

Na průběh stavby se můžete podívat na následujícím videu