Rekonstrukce Mezinárodního mostu Guadiana
Most spojuje dvě oblíbené turistické oblasti a právě prochází rekonstrukcí, aby zvládl vysokou dopravní frekvenci. Práce zahrnuje celkovou opravu nosných lan, konstrukční a mechanickou údržbu i živičný povrch celé mostovky.
Na rekonstrukci Mezinárodního mostu Guadiana společnost ULMA dodala 460 tun bednění a lešení. Kvůli rozmanitosti prací a množství potřebného vybavení byla absolutní nutností hladká koordinace.
Stometrové pylony byly obloženy prvkovým lešením a výstupovými schodišti BRIO. Tak bylo vytvořeno mnoho různých přístupových bodů, což usnadňovalo opravu nosných lan. Návrh lešení musel vzít v úvahu geometrii pylonu a přítomnost nosných lan a zároveň bylo nutné vytvořit bezpečný pracovní prostor. Další komplikací pro návrh lešení bylo časté větrné počasí v místě stavby.
ULMA včas a účinně reagovala na rozmanité požadavky projektu. Zejména:
- Množství materiálu, který bylo třeba dodat – oba pylony totiž měly být renovovány současně.
- Aby bylo možné zachovat plynulou dopravu mezi Španělskem a Portugalskem, bylo třeba zbudovat na velmi omezeném prostoru dvě ochranné konstrukce – pro každý pylon jednu. Rekonstrukce pak mohla probíhat bez přerušování dopravy. Jelikož se konstrukce musela vtěsnat do omezeného prostoru a unést zatížení lešením, byla provedena z obzvlášť únosných podpůrných věží T-500 v kombinaci s kovovými nosníky a bedněním ENKOFORM.
Více informací najdete ve videu.